WordPress julkaisualustalla voi olla useampia käyttäjiä yhtä aikaa ja heillä voi olla erilaisia rooleja. Kaikille käyttäjille ei aina kannata antaa kaikkia oikeuksia. Hyvä perussääntö on, että annetaan juuri sen verran oikeuksia tehdä asioita mitä tehtävän suorittamiseen tarvitaan. Tämä vähentää tietoturvariskejä sekä inhimillisistä syistä sattuvia, oho hups -vahinkoja.
Käyttäjien lisääminen tapahtuu ohjauspaneelista Käyttäjät -valikosta. Valitsemalla Kaikki käyttäjät päästään käyttälistaukseen, Lisää uusi käyttäjä vie suoraan uuden käyttäjän lisäämiseen ja Profiili vie tällä hetkellä kirjautuneena olevan käyttäjän profiiliin.
Käyttäjä listauksen yläreunassa on valikko Lisää uusi käyttäjä, joka vie samalle uuden käyttäjän lisäämisen lomakkeelle kuin sivuvalikon painike.
Uuden käyttäjän lisääminen on varsin suoraviivaista. Pakollisia tietoja on käyttäjätunnus, jolla käyttäjä luodaan. Tämän on hyvä olla selkeä ja yksilöivä. Mikäli on yhteiskäyttötunnus, niin tunnuksesta tulisi käydä ilmi, mitä varten kyseinen tunnus on luotu. Suosittelen välttämään yhteiskäyttötunnuksia. Jos käyttäjät vaihtuvat, pitäisi yhteiskäyttäjätunnuksen salasana aina vaihtaa, näin kuitenkin liian harvoin tapahtuu.
Sähköpostiosoite kannattaa tarkistaa kahteen kertaan, että se on oikein. Alemmassa kohdassa, missä voidaan lähettää salasana uudelle käyttäjälle automaattisesti, lähettää salasanan yllä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Salasanan voi jättää automaattisesti luoduksi tai vaihtaa haluamaansa. Käyttäjä voi vaihtaa salasanan kirjautumisen jälkeen.
Muut kentät eivät ole pakollisia ja ne voi hyvin jättää tyhjäksi.
Roolivalinta on lomakkeen toiseksi tärkein asia. Ylläpitäjä-roolilla kirjautunut käyttäjä voi poistaa ja lisätä käyttäjiä, lisäosia, teemoja sivuja. Käytännössä saada koko sivuston vahingossa sekaisin. Päätoimittaja-roolilla voi poistaa ja muokata omia sekä muiden luomia sisältöjä, mutta ei tehdä muita ylläpidollisia toimia. Avustaja voi julkaista ja muokata itse kirjoittamiaan sivuja ja blogitekstejä, mutta ei muiden ja Tilaaja voi kirjoittaa sivuja ja blogitekstejä, mutta ei voi itse niitä julkaista, vaan jonkun toisen, jolla on joko Päätoimittajan tai Ylläpitäjän rooli voi julkaista tekstin.
Tätä voi käyttää esimerkiksi yhdistyksissä siten, että kirjoitukset tarkastetaan aina ennen julkaisua.
Kun halutut kohdat on täytetty, painetaan Lisää uusi käyttäjä. Lomake sulkeutuu ja palaa käyttäjälistaukseen, missä voidaan muokata, poistaa tai lisätä uusi käyttäjä.